This exhibition is made in cooperation with the Architectural Institute of Japan. It focuses on Japanese architecture of 1996-2006, with the aim of conveying accurate picture of Japan’s architectural profession in those ten years, during which it generated new forms of value through fine-tuned designs adapted to the evolving demands of the times.


U Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine, od 10.12.2015. do 8.1.2016. godine, predstavljen je ciklus slika Đure Sedera iz Zbirke Franjevačkog samostana Rama-Šćit. Iako se ovaj dio Sederovog opusa zasniva na sakralnim motivima, suočeni s njim, možemo primijetiti da je podjela na religiozni i nereligiozni segment irelevantna, kako napominje Mirko Jozić u katalogu koji prati ovu izložbu. Đuro Seder, bez obzira na motiv, u svom slikarstvu ostaje dosljedan sebi.

Đuro Seder, rođen 1927. godine u Zagrebu, jedan je od najistaknutijih savremenih hrvatskih slikara. Svoje stvaralaštvo predstavio je vrlo je slikovito u katalogu koji je pratio njegovu samostalnu izložbu u Galeriji suvremene umjetnosti u Zagrebu 1981. godine:

“Glasam za slikarstvo koje se ne boji sebe: intuicije, zamaha, nepredviđenosti. Koje se ne boji poticaja iz tradicije. Koje ne robuje čistunstvu i besmislenoj dosljednosti. Koje, ako hoće, bez grižnje savjesti uzima “figurativni motiv” kao poetski pretekst slikanja. Za slikarstvo koje se ne stidi emocija. Koje oslobađa energiju. Koje voli bogatstvo kromatskog događanja. Koje voli magmu pigmenta… Riječju: Glasam za slikarstvo koje bi značilo jednu afirmativnu i spontanu MOGUĆNOST SLIKE danas, skeptičnoj i defetističkoj NEMOGUĆNOSTI SLIKE usprkos!”