25.10–8.11.2018.
Ciklus pod nazivom Aranea bosanskohercegovačkoga slikara i doktora umjetnosti Josipa Mijića objedinjuje osamdeset i devet akromatskih skulptura malog formata (cca 10 x 10 x 10 cm) izvedenih kombiniranom tehnikom u periodu 2017–2018. godine. Ciklus se sastoji od drvenih kocki premazanih crnom bojom na koje je aplicirana paukova mreža, odnosno paučina. Iako Aranea nije nastala kao rezultat Mijićeva teorijskog i likovno-umjetničkog istraživanja u sklopu doktorske disertacije pod nazivom “Uloga tmastog i materijalnog u vizualizaciji transcendentalnog u sakralnom slikarstvu“, obranjene 2017. godine, izravno se oslanja na njegovo kontinuirano i višegodišnje istraživanje identiteta tmastog (crne boje) i identiteta materije u sakralnoj i suvremenoj umjetnosti.
(…)
U ciklusu Aranea, Mijić je svoje preokupacije o umjetnosti, čovjeku i prirodi, o transcendentnom i ovozemaljskom, preveo u repetativni skulpturalni postupak, pri čemu su geometrijske forme povezane krhkim, organskim, beskonačnim vezama paukove mreže. Ciklus je izgrađen na odnosu dvaju likovnih elemenata: crnoj boji i kvadratu (kocki), što je ujedno označitelj i konstanta Mijićeva cjelokupnoga umjetničkoga opusa. Crna boja, naglašava transcendentnost, dok je kvadrat kao simbol zemlje i materijalnoga svijeta njezina antiteza. Kocka, kao oprostoreni kvadrat, ne mijenja njegovo primarno značenje već stavlja naglasak na stvoreni materijalni svijet, te određuje i fiksira prostor u njegove tri dimenzije. Aranea počiva na binarnim suprotnostima kao što su prirodno-artificijelno, imanentno-transcendentno, svijetlo-tamno, crno-bijelo, koje međusobno ne pobijaju jedna drugu, nego se – naprotiv – uvjetuju i nadograđuju. Oprečne suprotnosti subivaju u repeticiji forme i građenju značenjskih veza proizvodeći vizualni ritam ujedinjen u višeglasnoj nijemoj tišini.
(…)
Paukova mreža funkcionira kao svojevrsni vizualni kôd koji je potrebno dešifrirati, odgonetnuti i protumačiti. U drevnim tradicijama, legendama i predanjima simbol pauka vezivao se za sreću, dobro zdravlje i materijalno blagostanje, dok je paukova mreža simbolizirala zaplitanje u vlastitu mrežu neznanja. Radi se, dakle, o simbolu s pregršti asocijativnih konotacija, podložnome različitim vidovima tumačenja i individualnih interpretacija, dok je istovremeno arahnofobija ili iracionalni strah od pauka jedna od najčešćih ljudskih fobija, koja nije nužno situacijski uvjetovana. Promišljenim i suptilnim poigravanjem sa simbolima i sinonimima Mijić uspijeva prenijeti egzistencijalni nemir u (ne)umjetnički materijal i tako doprijeti do suštine, do promatrača. Njegova je poruka jasna i jednostavna. Zaplitanje u paukovu mrežu svojevrsna je metafora egzistencijalne borbe bez sretnog završetka.
Anja Bogojević (Iz kataloga izložbe)
Josip Mijić
Rođen 1975. godine u Travniku. Godine 2002. diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti na Širokom Brijegu u klasi prof. Ante Kajinića, a 2005. završio je poslijediplomski studij Ars sacra pod mentorstvom istog profesora i stekao zvanje magistra Ars Sacra. Doktorirao je 2017. na Akademiji likovnih umjetnosti na Širokom Brijegu.
Član je Hrvatske udruge likovnih umjetnika Split, Hrvatskog društva likovnih umjetnika Zagreb, Udruge likovnih umjetnika Bosne i Hercegovine, Udruge likovnih stvaratelja Lašvanske doline, Društva hrvatskih likovnih umjetnika u FBiH i udruge ALUMNI ALU na Širokim Brijegu.
Radovi mu se nalaze u brojnim umjetničkim zbirkama: Franjevački muzej i galerija Široki Brijeg (Široki Brijeg, BiH), Umjetnička galerija Bosne i Hercegovine (Sarajevo, BiH), Nacionalna knjižnica Katalonije (Barcelona, Španjolska), Udruženje anonimnih artista (Banja Luka, BiH), Galerija „Fonticus” (Grožnjan, Hrvatska) i drugi.
Dobitnik je: Druge nagrade na natječajnoj izložbi Pasionski motivi koja je održana u Muzeju „Mimara”, Zagreb 2005.; Prve nagrade na 27. međunarodnom natječaju u mini-otisku u Cadaquesu (Španjolska) 2007.; Nagrade za slikarstvo na 6. bijenalu umjetnosti minijature BiH u Tuzli 2011.; Druge nagrade na međunarodnoj natječajnoj izložbi minijature Minimum maximum 4 u Banja Luci 2013.; Treće nagrade na natječajnoj izložbi Promjena Društva hrvatskih likovnih umjetnika u FBiH u Mostaru 2016.; Nagrade na Jesenskom likovnom salonu 2016. Društva hrvatskih likovnih umjetnika Federacije Bosne i Hercegovine u Mostaru 2016.; Prve nagrade u kategoriji kiparstva i Grand Prix na prvom salonu minijaturne umjetnosti u Rijeci – RIJEKA MINI ART 2017.
Do sada je imao 25 samostalnih i sudjelovao je na više od 150 skupnih izložbi u zemlji i u inozemstvu.