Potez skakača
Luigi Ballarin
1 – 18. juna 2023.
Umjetnička galerija Bosne i Hercegovine
U saradnji s Ambasadom Italije u Bosni i Hercegovini, 1. juna u 18 sati će biti otvorena izložba “Potez skakača” italijanskog umjetnika Luigija Ballarina.
Osvrt na umjetnost kroz duh viteza
Viteški stalež, koji je postojao u Italiji tokom srednjeg vijeka, krasile su ratničke i vojne vještine. Konji su bili statusni simbol: ukazivali su na snagu, društveni status, bogatstvo; vitezovi bi išli iz pobjede u pobjedu sjedinjavajući se sa svojim neumornim i brzim konjima. Brinuli su o svojim konjima, koji su bili neophodnim dijelom njihovih života. Jurišajući ka neprijateljskim linijama na svojim konjima, u borbi su bivali snažni, okretni, i činili s njima jedinstveno biće, kao da su i sami bili oružje.
Konji su zauzimali važno mjesto, ne samo za same vitezove, nego i za italijansku kulturu. Kroz historiju, u Italiji, konji su učestvovali u ratovima i u poljoprivrednim aktivnostima, ali su također bili važnim dijelom italijanske umjetnosti i književnosti.
Lik konja, često je korišten u historiji italijanskog slikarstva. Naročito su renesansni slikari, u skladu s estetikom tog doba, slikali konje elegantnim i lijepim. Umjesto da prikazuju konja na prirodan način, preferirali su idealizirati ga. Slika Leonarda da Vincija “Konj Sforza” nastala je kako bi pokazala svu ljepotu i gracioznost konja. Raffaello Sanzio da Urbino, savremenik Leonarda da Vincija, često je koristio figure konja u svojim djelima. Osobito na slici “Atenska škola”, figure konja odražavaju herojski duh ratnika.
Konj je također važan simbol u kulturi naroda s Istoka. Stoga, figurativni prikazi konja imaju važnu ulogu u pomenutom, orijentalnom slikarstvu. Aktualno, Luigi Ballarin koristi figuru konja, kako u tradicionalnom, tako i savremenom stilu. Iako, figuru konja, predstavlja na realističan način, umjetnik pretvara figuru konja u apstraktan izraz, ali iz orijentalne perspektive. Ballarin, na platnu, tumači ovaj važan simbol snagom, pokretom, slobodom, energijom, brzinom, gracioznošću, tradicijom, plemenitošću, junaštvom… s metaforičkom ekspresijom. U svojim crtežima i predlošcima, umjetnik vješto iscrtava anatomiju konja i razlikuje najvažnije italijanske pasmine, poput sardinijskog Arapa, Maremmana, rimskog konja Lazio Maremme, pasmine San Fratello, kao i važne orijentalne pasmine, poput arapskog konja, turskog konja, turkmenskog konja.
Zaključno, konj se doživljava kao snaga, brzina, sloboda, nezavisnost, hrabrost, odanost, sklad i statusni simbol u cjelokupnoj svjetskoj kulturi. Koristeći svoju umjetnost da bi izrazio svo to kulturno bogatstvo, Luigi Ballarin stvara svoja djela na strastven, odlučan, iskren, hrabar, odan, plemenit način, pun poštovanja, mogli bismo reći „viteški“, ali i „fizički“ angažiran, kao da ratuje s platnom.
Beste Gürsu
Kustosica