Projekt izložbe “Imaginarno Sarajevo” sastoji se od crteža čiji su izvorni osnov bili historijski dokumenti, odnosno karte grada koje sam za vrijeme svog istraživanja 2014. godine pronašla u Historijskom arhivu Sarajevo. Crteži se, tako, djelomično oslanjaju na arhivsku građu. Oni predstavljaju nastavak prethodne serije pod naslovom ‘Nova prošlost’ čija su tema bili turbulentni odnosi bivših republika SFRJ sa sjećanjima na Drugi svjetski rat. Tri godine sam se intenzivno bavila pitanjima uticaja politika sjećanja i identiteta na vizuelne umjetnosti, i posljedicama koje iste imaju na prijenos sjećanja, odnosno postmemoriju kako je naziva Marianne Hirsch. Moje interesovanje za ovu temu razvilo se za vrijeme doktrorskog studija, neovisno od radnog angažmana na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu i dotadašnjeg rada.
Danas, uz pomoć fragmenata izvornih mapa grada Sarajeva, posebno onih koje su nastale u vrijeme Austrougarske uprave u Bosni i Hercegovini (1878-1918), iznova stvaram drugačiju topografiju grada. Njegova prošlost je Sarajevo učinila svjetski neslavnim. Prošle, 2014. godine, grad je obilježio 100. godišnjicu atentata na austrougarskog prijestolonasljednika Franca Ferdinanda, događaj koji je imao višestruke posljedice, među kojima je i njegova uloga povoda za Prvi svjetski rat. Drugi svjetski rat, okupacija, saradnja s okupatorom, oružana borba i u konačnici pobjeda atifašističkih snaga ostavili su duboko urezan trag ne samo na grad već i na cijelu jugoslavensku regiju. Vrijeme opsade grada (1992-1996), kao tragedija koja je vremenski najbliža, predstavlja još jedan prijelomni trenutak u zajedničkoj nam prošlosti koji je dodatno opterećen bolnim sjećanjima. Sveprisutna prošlost pretvara su u beskonačan, ponavljajući šablon.
Udaljavajući se od deskriptivnog i faktografskog prikaza Sarajeva i njegovih stanovnika, nastojim se približiti fiktivnom, gotovo nadrealnom Sarajevu čiji slojevi, vjerujem, postoje uz samo fizičko tijelo grada. Preko okolnih brda, vijugavih ulica staroga grada i rijeke koja kroz njega teče, topografija se postepeno pretapa u oblike slične ćelijama. Uklanjanjem brojnih slojeva koji prekrivaju površinu omogućava se otkrivanje skrivenog. Pojavljuju se putevi ka nekom drugom Sarajevu. Odstranjivanje površine, koja djeluje poput kože ili papira, kao što ovdje slučaj, omogućava pogled izbliza na imaginarno Sarajevo.
Otvaranje izložbe “Imaginarno Sarajevo” planirano je za sutra, 2. juni 2015. godine sa početkom u 19:00 sati.
Biografija
Rođena u Sarajevu (1980.), Jasmina je odrasla u Kinšasi (Zair/Demokratska republika Kongo) i Briselu. Studirala je u Sarajevu, Okinavi, Torinu i Beogradu. Živi i radi u Sarajevu.